Update!

29 oktober 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hierbij eindelijk weer eens een update vanuit NZ. Het is de laatste weken vrij druk geweest, waardoor ik niet echt toe ben gekomen aan het bijhouden van mijn blog.

Op mijn stageplek ben ik momenteel druk bezig met het voorbereiden en uitvoeren van de eerste testen van de machines. De komende weken zal ik hier nog druk mee bezig zijn, zowel met het verzamelen van data als het analyseren hiervan, eerst vooral op de huidige versie van de machines. Een paar collega's zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van een aantal concepten voor nieuwe versies van de machines en binnenkort zullen hier waarschijnlijk een aantal prototypes van ontwikkeld worden, die ik vervolgens ook moet testen om te zien of ze voldoen aan alle eisen en of ze soortgelijk gedrag laten zien als de huidige machines. Aan de hand daarvan kunnen vervolgens ontwerp keuzes gemaakt worden. Het is dus best druk, maar wel best leuk en interessant werk om te doen.

Daarnaast heb ik in de weekenden ook veel meegemaakt. Zo ben ik onder andere een dagje naar de dierentuin geweest hier in Auckland. De grootste reden om hiernaartoe te gaan was voor mij omdat ik graag de zeldzame Kiwi vogel wou zien. De Kiwi's zijn waren een erg bijzonder gezicht, maar doordat ze erg schuw zijn en zich alleen in het donker laten zien was het niet erg makkelijk om er foto's van te maken. Naast de Kiwi's waren er nog veel meer interessante dieren te zien in de dierentuin, zoals bijvoorbeeld de Tasmaanse Duivel.

DSC_1710 DSC_1707 IMG_20171007_123334 IMG_20171007_123831 IMG_20171007_125151 IMG_20171007_122735

Ook ben ik weekendje weg geweest naar de Coromandel, waar ik mijn eerste nachtje heb doorgebracht op een camping en heb geslapen achter in mijn auto. In de Coromandel ben ik eerst naar Cathedral Cove geweest, een prachtig strand wat onder andere de filmlocatie is geweest voor de Chronicles of Narnia. Het pad hier naartoe loopt langs een klif met prachtig uitzicht over een aantal strandjes en op Cathedral Cove bevind zich een gigantische natuurlijk gevormde booggrot door de witte rotsen, wat het een heel erg bijzonder en prachtig mooi strand maakt!

DSC_1723 DSC_1741 DSC_1766 DSC_1777 DSC_1778 DSC_1829 DSC_1823 DSC_1805 DSC_1804

Na een tijdje op het strand bij Cathedral cove rond te hebben gehangen ben ik naar een camping gereden die zich op ongeveer 10 minuten lopen van Hot water beach bevind en waar ik zou gaan overnachten. Hot water beach is een strand waar, zoals de naam al doet vermoeden, zich ondergrondse warmwaterbronnen bevinden die tijdens laagtij het strand opwarmen. Hier is het mogelijk om met een schep je eigen warm water bad te graven, waarin je vervolgens een paar uur lekker kunt relaxen. Als je op de juiste plekken graaft kan het water bijna kokend heet zijn en ook sommige stukken van het strand zijn te warm om met je blote voeten op te kunnen lopen. Toen ik er was was laagtij in de avond, dus heb ik toen het nog licht was mijn bad kunnen graven en vervolgens langzaam de zonsondergang mee kunnen maken en vervolgens naar de sterrenhemel kunnen kijken vanuit mijn eigen warm water bad. Helaas bevind het strand zich aan de oostkust en was zonsondergang niet erg goed zichtbaar.

IMG_20171014_193420 IMG_20171014_193345 IMG_20171014_193439 IMG_20171014_195610

De volgende dag ben ik eerst wezen kajakken naar Donut Island, wat zo'n 600 meter vanaf de kust lag. Het weer was gelukkig redelijk gunstig, waardoor het pedellen redelijk te doen was. Aangezien het eiland zich op open water en dus de zee bevind, was dit nog wel enigszins een spannende ervaring, zeker toen ik terug moest pedellen tegen de wind in, maar uiteindelijk was het redelijk te doen. Ik had een kajak gehuurd en omdat ik redelijk vroeg in de ochtend weg ging had ik het eiland helemaal voor mezelf, wat ook een erg bijzondere ervaring was. Het eiland heeft een kleine opening waar je alleen met kano's en dergelijke doorheen kunt en wat leid naar een soort lagune. Dit was nogmaals een erg gave ervaring!

GOPR0049

Op de weg terug ben ik nog wezen wandelen in een oude goudmijn, waar je door de overblijfselen van de gebouwen en ook de grotten van de mijn kon lopen, wat ook een erg interessante en leuke ervaring was.

DSC_1897 DSC_1902 DSC_1918 DSC_1927 DSC_1936 DSC_1941 DSC_2012 IMG_20171015_154755 DSC_1996

Daarnaast ben ik afgelopen weekend samen met een hele hoop andere stagelopers vanuit zowel Auckland als Wellington een lang weekend (Labour Weekend) naar Taupo geweest en ben ik gisteren met mijn stagebedrijf wezen vissen, maar hier zal ik binnenkort een aparte blog over maken. Zoals gewoonlijk heb ik weer veel te veel foto's gemaakt, dus mocht je meer willen zien, kijk dan vooral even naar alle andere foto's. Hier staan ook de foto's van Labour Weekend al op, mocht je vast een voorproefje willen zien van mijn volgende blog. Voor nu weer bedankt voor het lezen!

1. Inge de Vries:
    29 oktober 2017
    Weer heel leuk om te lezen Franck!
  2. John:
    12 november 2017
    Machtig mooi man daaro, we genieten met je mee!