Eerste week in NZ

14 september 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hey allemaal, om iedereen gemakkelijk op de hoogte te kunnen houden van mijn reisje naar Nieuw Zeeland heb ik besloten om eens in de zoveel tijd een blog te maken over wat ik zoal heb gedaan hier. Hierbij mijn eerste poging.

IMG_20170831_204704

IMG_20170904_114812

Na aankomst van mijn lange vliegreis heb ik eerst een beetje moeten bijkomen van de reis en van de jetlag. De eerste paar dagen werd ik standaard om 2 uur in de nacht wakker, maar dat is gelukkig na de eerste week over. Ook heb ik nog het een en aantal moeten regelen, zoals een auto om mee rond te kunnen rijden naar het werk of om de omgeving te verkennen. Het is uiteindelijk een Toyota Ipsum geworden en na een paar dagen begin ik nu ook al aan het verkeer en het rijden aan de linkerkant van de weg te wennen.

Aangezien het hier tegen het einde van de winter aanloopt is het weer niet optimaal. Vaak wat regenachtig en veel wind, maar wel zo rond de 15 graden met af en toe een mooie dag tussendoor. De komende weken zou het warmer en mooier weer moeten worden nu we hier richting de zomer gaan. Mede door het weer, de vermoeidheid van de reis en de drukte door de dingen die ik nog moest regelen heb ik helaas nog niet zo heel veel sightseeing kunnen doen, maar in het weekend dat ik aankwam ben ik al wel wat in de stad rond wezen lopen. Aangezien Auckland is gebouwd op een gebied van zo'n 50 vulkanen is het hier erg heuvelachtig en valt dat rondlopen door de stand nog niet altijd mee.

Aangezien ik op dinsdag moest beginnen met werken heb ik de maandag na aankomst door het centrum van de stad kunnen lopen, waarvan het belangrijkste kenmerk de Sky Tower is. Ook ben ik in de parken rondom de Universiteit van Auckland geweest. Het centrum van de stad en Ponsonby, het gebied waar ik verblijf, zijn bekend als rijkere buurten, wat ook te zien is aan het verkeer, er rijden regelmatig sportauto's als Ferrari's, Porsches en Mustangs voorbij.

IMG_20170904_124119 IMG_20170904_123538 IMG_20170904_132914 IMG_20170904_140329

IMG_20170904_141449 IMG_20170904_141522 IMG_20170904_130534 IMG_20170904_123226

In mijn eerste echte weekend in Nieuw Zeeland was het helaas erg regenachtig weer, dus heb ik deze vooral besteed aan het bijkomen van de eerste week. Op zondag ben ik wel naar One Tree Hill geweest, een dode vulkaankegel van 180 meter hoog die op de top een geweldig uitzicht geeft over de stad Auckland. De vulkaan bevind zich in het midden van de stad, maar rondom de vulkaan is een klein park waarin ook koeien en schapen grazen. Op de top valt onder andere Sky Tower en Mount Eden te onderscheiden in het uitzicht, welke ik beide binnenkort graag ook nog nog eens wil beklimmen.

NMS_1022 NMS_1024 DSC_1005NMS_1027
NMS_1028 NMS_1029 NMS_1032 NMS_1035

De komende weken hoop ik nog veel meer van Nieuw Zeeland te kunnen zien en via deze site zal ik proberen eens in de zoveel tijd daarvan verslag uit te gaan brengen.

1. Tante Johanna:
    17 september 2017
    Wat leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van je reis! Heel veel plezier toegewenst Frank!
  2. Opa en oma.:
    17 september 2017
    Wat een uitgebreid verslag al. Er is heel wat voor je te ondekken. We volgen je op de voet. Heel veel plezier en veel succes op je stage Franck. Groeten uit Kuinre